x
Samo sekundica...
Posao & novac Poslovni blog - Korisni savjeti, tekstovi i intevjui Woman & posao

Brže do posla – stvorite svoj lični brand

Brže do posla – stvorite svoj lični brand
  • Objavljeno23/10/24.

Lični branding nije samo za slavne osobe poput Paris Hilton ili Britney Spears. Svatko od nas može imati svoj lični brend. Na taj način postajemo prepoznatljivi i ističemo se u gomili. Upravo je to bitna stavka u današnjem online svijetu, kao i u potrazi za poslom.

Lični branding, po definicji, je proces kojim se na ”tržištu” predstavljamo drugima. Kada stvorite lični brand, možete postići nevjerovatan uspjeh. Recimo slavne osobe svoj lični aspjeh veoma dobro plasiraju na tržište u vidu različitih proizvoda, posebno parfema i fashion kolekcija. Pitate se kako vi možete izgraditi svoj lični brand? Ključ uspjeha su prije svag socijalne mreže. To je izravan prostor i alat koji vam omogućava da postignete odlične rezultate. Želite li se pokazati svijetu i uspjeti, saznajte kako u nekoliko koraka možete postati brand.

1. Otkrijte svoj brand

 

Najveća pogreška koju ljudi čine jeste da ne ulažu vrijeme, te ne razmišljaju o tome šta je najbolje za njih, odnosno za što su najviše zainteresirani. U biti, ključ uspjeha jeste da prije svega trebate razmisliti šta su vaša zanimanja i strasti u životu. Da biste to saznali, odvojte vrijeme za razmišljanje, a potrebno je malo sreće kao i online istraživanja da biste shvatili šta ustvari trebate uraditi. Međutim, osnova je ideja. Ona je kao kostur na koji se dodaju sve ostale komponente.

Brand je ustvari otkriće o tome šta želite činiti i raditi dalje u svom životu. To uključuje i postavljanje ciljeva, misije, kao i kreiranje plana razvoja i realizacije vaše ideje. Jeste li se ikada osjećali prozvanim kao pametni ili duhoviti u odnosu na svoje kolege ili vršnjake? Taj opis je dio vašeg branda, odnosno onoga kako vas ljudi doživljavaju. Onda kada otkrijete po čemu ste posebno ističete od drugih, te koje su vaše prednosti i šta želite činiti dalje u životu, vrijeme je za stvaranje branda.

2. Napravite svoj brand

 

Onda kada imate ideju šta i kako trebate učiniti, vrijeme je da krenete u realizaciju date ideje, kako na papiru tako i na internetu. Ovo uključuje nekoliko koraka koji su bitni u razvoju vlastitog brenda.

Vizitka: Pogrešno je mišljenje da samo ljudi koji rade u firmama trebaju imati svoje business kartice. Ustvari, nije bitno da li ste student, izvršni direktor ili konsultant, svako treba imati svoju podsjetnicu. Ona treba sadržavati vaše kontakt podatke (fotografiju po potrebi) i korporativni logo ako imate firmu ili ste zaposleni u jednoj od njih.

Blog/stranica: Veoma lako možete napraviti svoje ime prepoznatljivim ako pokrenete blog ili stranicu čija će domena biti vaše puno ime i prezime. To vas uveliko oglašava kao brand. Ovisno o tome koliko imate vremena i da li možete prihvatiti kritiku, počnite sa blogom, te ga kasnije unaprijedite u stranicu. Na blog dodajte svoje lične podatke, stavite i CV kao i pisma sa preporukama, čime ćete dodatno istaći sami sebe.

Online profili na socijalnim mrežama: Vaš profil na svakoj socijalnoj mreži možete iskoristiti u svrhu promovisanja, ako to uradite na pravi način (160 miliona ljudi je uspjelo, zašto ne biste i vi?) Na Facebook/Twitter profil stavite dobre, odgovarajuće i profesionalne fotografije, te ga učinite više profesionalnim nego ličnim – dodajte radno iskustvo i linkove koji će posjetitelje sa vašeg profila odvesti direktno na vaš blog, odnosno stranicu.

Pored toga, obavezno je da napravite i profil na stranici LinkedIn. Dodajte tu svoju biografiju koju ćete potkrijepiti pismima, dokumentima i bazom podataka o radnom iskustvu i obrazovanju koje posjedujete. Uradite to kao način za lično oglašavanje, potragu za poslom i upoznavanjem novih ljudi.

Pojedinci koriste različite medije da bi isakli sebe, popu bilboar plakata, besplatnih oglasa u novinama ili internet portalima.

Video rezime: Jeste li razmišljali o tome da se poslodavcima predstavite kroz kratak video? Video rezime je postao veoma popularan način prezentacije. Snimite kratku video poruku i objasnite zašto ste najbolji za određeni posao. Nemojte duljite, izdvojite najznačajnije stvari jer video snimak ne treba biti duži od jedne minute. Stavite ga na Youtube i pošaljite link datom poslodavcu.

E-mail adresa: Ime e-mail adrese je jako bitno. Veliki broj poslodavaca neće ni pogledati vaš rezime ako vam je adresa srculence23 ili nešto slično. Razlog? Djeluje djetinjasto, neozbiljno i neprofesionalno. Pored toga, e-mail adresa posjeduje potencijal da postane vaš brend. Poreporučujemo Gmail zbog mogućnosti komunikacije i zbog opcije GTalk koja omogućava stalnu povezanost i komunikaciju sa drugim ljudima.

Nakon što završite sa brandiranjem, vrijeme je da se pokažete svijetu, posebno ciljnoj publici. Nemojte da vas zavara mit, da ako izgradite brend – oni će doći. Ako ste najsrećnija osoba na planeti, to se može desiti, u suprotnom – neće. Jednostavno morate komunicirati sa svima, te se predstaviti na svaki mogući način i reći drugima zbog čega ste posebni i šta je novo što ste učinili.

Podijeli: